Formål:

Foreningen Romsdalsmuseets venner har til oppgave å støtte og stimulere Romsdalsmuseets arbeide økonomisk og på annen måte.
Foreningen skal tjene for diskusjons- og foredragsforum for museumsarbeid og kulturvern og støtte Romsdalsmuseets formål.
Romsdalsmuseets venner driver Holmarka besøksgård på dugnad.

Vil du støtte vårt arbeid kan du bli medlem ved å sende en e post til post@romsdalsmuseet.no eller gi et bidrag til bankkonto 4212 12 69117

tirsdag 9. oktober 2018

Nydirektøren på museet startet 1. oktober

– Jeg blir ikke en ny Jarle Sanden. Det er umulig å fylle skoa hans. Jeg må finne min egen stil. Og det gleder jeg meg enormt til! Det sier nydirektøren ved Romsdalsmuseet, David Berg Tuddenham, til Romsdals Budstikke.  RB skriver videre bl.a.: 
"Tuddenham, som er marinarkeolog, forteller at han ble veldig overraska over at han trakk det lengste strået – han som ikke engang søkte da jobben ble utlyst første gang.
– Det er kjempeartig, men også litt skremmende. Jarle Sanden har jo gjort en fabelaktig jobb. Så god at jeg ikke søkte ved første gangs utlysning. Det var litt som å hoppe etter Wirkola. Men da stillingen ble utlyst andre gang, diskuterte vi seriøst å flytte til Molde, og jeg bestemte meg for å skyte fra hofta og se hva som skjer!" Les mer på Rbnett.no (krever abonnement) sin omtale og intervju fra juni 2018. Eller dette fra oktober: "Vi skal være regionens beste historieforteller" (krever abonn.)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar